In het verleden heb ik tijdelijk mensen begeleid op het innerlijke pad, maar dat waren eigenlijk momenten waarop ik er nog niet aan toe was. Ik botste tegen de ene schaduwkant na de andere op, omdat ik mijn eigen schaduw nog niet voldoende had aangekeken en getransmuteerd.
Op het moment sta ik overal totaal anders in en omdat een aantal mensen behoefte hebben aan meer duidelijkheid over mijn werkwijze, als het gaat om de begeleiding die ik bied op het innerlijke pad, heb ik besloten om hier een artikel aan te weiden en daarin in grote lijnen mijn ontwikkeling op dit vlak en mijn benadering op dit moment uiteen te zetten.
Toen ik begon met mensen begeleiding bieden, merkte ik al gauw dat ik tegen een grote kernhandicap aanliep. Dat wat innerlijk in mij vanzelf ging kon ik niet zo goed naar buiten brengen. Het zat als het ware gevangen in mezelf. Door een diepgeworteld kerntrauma uit een vorig leven, was ik afgesneden geraakt van de organische mannelijke energie in mezelf en daarmee ook van de buitenwereld. Alles wat ik in de externe wereld probeerde te doen voelde, op glimpjes na, geforceerd. Begeleiding bieden dus ook.
Soms kwam er wel (veel) informatie door over de ander en gaf ik die informatie door aan de persoon in kwestie. Dit was meteen de eerste grove schaduwkant in mijn begeleidingsprocessen die ik tegen kwam. Ik merkte dat ik mensen daarmee afhankelijk maakte. Bepaalde mensen kwamen bij mij voor de inzichten, maar als ze weer naar huis gingen dan stroomde er verder niets door. Ik creëerde onbewust een macht-afhankelijksheidsloop waarin ze dachten mij nodig te hebben om verder te kunnen komen.
Bij andere mensen stroomde er nauwelijks iets door en stagneerde het proces al snel. Het was een soort russian roulette en soms wist ik zelf niet waar ik mee bezig was. Ik werd wel steeds beter in het navigeren van mijn eigen processen, maar kon niet helder krijgen hoe ik dat wat innerlijk in mij aanwezig was op de juiste manier kon overdragen aan een ander. Ik voelde wel dat de basis van waaruit ik werkte niet klopte, maar kon niet precies pinpointen wat er dan mis was. Ik besloot op een gegeven moment helemaal te stoppen met het begeleiden van mensen. Ik kwam erop uit dat ik veel te gebroken was om er werkelijk voor anderen te kunnen te zijn.
Toch kwamen er via mijn oude website wel nog steeds mensen naar mij toe die graag begeleiding van mij wilden ontvangen. Inmiddels zat ik zo diep in mijn eigen processen dat helemaal niet meer in staat was dit fysiek aan te bieden. Ik besloot een tijdje mensen via de mail wat op weg te helpen. Ik dacht als ik bepaalde tools doorgeef dan hebben mensen daar misschien tenminste iets aan. Ik geef mensen dan niet de inzichten die bij mij doorkomen over hun leven, maar zet mensen op die manier meer in hun kracht, door de tools over te dragen die de ander kunnen helpen om zelf die antwoorden te vinden. Dat was mijn insteek.
Maar dat verliep helemaal stroef. Het is enerzijds nauwelijks tot niet te doen om iemand voldoende te bereiken buiten het echte leven om, met de AI er ook nog eens tussenin. Maar het begon me ook op te vallen dat ik vast zat in een programma, van waaruit ik dacht dat wat voor mij werkte, voor een ander ook zou moeten werken. Ik was dan ook keer en keer weer verbaasd als ik erachter kwam dat wat mij helderheid bracht, een ander juist in de war kon brengen en ook andersom; dat het mij niet lukte om bepaalde tools, die voor ander als vanzelf werkte, toe te passen op mezelf. Steeds meer kwam ik erachter dat iedereen uniek is en iedereen dus een unieke benadering heeft en dat wat voor mij werkt een ander juist kan wegtrekken bij haar/zijn authentieke zelf en levenspad en vice versa.
Dit was ook weer een schaduwkant waar ik tegenaan liep. Ik kwam erachter dat ik helemaal niet in staat was aan te voelen wat de ander werkelijk nodig had. Ik projecteerde als het ware mijn eigen processen en manier van aanpak op die van de ander en probeerde dat de ander op te leggen. Dit alles voelde ook niet kloppend en geforceerd, dus ook daar ben ik toen weer mee gestopt.
Daarna kwam ik nog dieper in mijn eigen innerlijke processen terecht. Ik begon steeds meer te doorzien en te accepteren dat de basis van wat ik in de externe wereld had opgebouwd niet klopte en ik als het ware alles los had te laten om bij mezelf uit te komen en alles op een andere manier, vanuit een gezondere basis weer op opnieuw op te bouwen. De climax van dit proces heeft afgelopen jaar in November en December plaatsgevonden. Het is de bedoeling dat ik daar ooit nog een keer een boek over ga schrijven, dus ga daar nu niet over uit weiden.
Momenteel ben ik in staat op een hele andere manier met mensen samen te werken en is er een nieuwe vorm geboren waarbinnen alles ein-de-lijk op een manier doorstroomt waar ik me goed bij voel. Ik werk nu vanuit een hele andere level. Ik werk samen met mijn eigen diepere aspecten/ziel en met die van de ander, waardoor alles niet meer via de mind, maar via een veel dieper niveau doorstroomt.
Als mensen bij mij komen is het belangrijk dat ze met input komen over wat er innerlijk gaande is, zodat we iets hebben om mee te werken. Ik ben erachter gekomen dat het proces in het verleden vaak stagneerde, als mensen niet met voldoende input kwamen aanzetten. Mensen die al op het innerlijke pad lopen hebben vaak goed helder waar de aandacht innerlijk naartoe wilt. Mensen die nog niet zo bedreven zijn in het betreden van hun innerlijke wereld, geef ik oefening en om mee te werken, zodat ze dit helder kunnen maken en waar ze op regelmatig basis mee verder kunnen, om zo hun focus van de uiterlijke wereld naar de innerlijke wereld te verleggen. Hoe meer input je meebrengt, hoe meer er is om mee te werken en hoe meer er is om mee te werken, hoe dieper we kunnen gaan.
Jij bepaald je eigen tempo en daarmee ook hoe diep je wilt gaan. Als je bij me bent geweest voor een sessie en thuis verder gaat met een bepaalde oefening en/of intentie, dan kan je zelf aanvoelen hoelang je daarover doet en wanneer het goed voelt om weer terug te komen. Het kan zijn dat je na een paar weken alweer bij me komt, het kan ook dat je er jaren over doet, of misschien nooit meer terug komt, omdat die ene sessie voldoende was voor jou. Dit is een organisch proces en mag stromen zoals het wil stromen, zonder druk en dus zonder dit vast te leggen. Iedere keer als je bij me terug komt gaan we een stapje dieper de innerlijke wereld in.
Ik werk niet met een one-for-all format. Veel mensen die hun eigen manier van aan zichzelf werken tot op een zekere hoogte gevonden hebben, maken hier vaak een programma van, door bijvoorbeeld een training te ontwikkelen of een therapievorm aan te bieden, waarbinnen ze dat wat voor hun werkt ook een ander proberen op te leggen. Mensen die zo’n training of therapievorm gaan volgen proberen dan van het pad van de ander, hun eigen pad te maken.
Ik begeleid mensen in het herstellen van de verbinding met hun eigen multidimensionale zelf, om op die manier hun eigen unieke benadering te vinden. Onze essentie is uniek en daarom hebben we allemaal een uniek perspectief op de werkelijkheid, een unieke skillset en een unieke manier om bij onszelf uit te komen. Door meer en meer jouw authentieke zelf te worden en te gaan belichamen heel je niet alleen jezelf, maar ook de wereld.
Waar ik ook achter ben gekomen is dat we allemaal een uniek stukje dragen voor het collectief. Wat ik daarmee bedoel is dat we allemaal een verantwoordelijkheid op ons hebben genomen en er dus voor hebben gekozen om een bepaald stuk voor de hele mensheid bewust te maken en op te lossen/te transmuteren. Dit is informatie waar alleen jij bij kan en niemand anders. De wijsheid die daaruit voortkomt aan het licht brengen is jouw individuele taak voor de hele mensheid.
Om bovenstaande redenen zal er dus een puzzelstuk zijn wat jij wel kan zien en waar ik ‘blind’ voor ben. Tot op een zekere hoogte kan je meegaan in mijn perspectief, omdat we 1 zijn en er Universele waarheden en tools zijn, maar het snijpunt, waar jij de werkelijkheid vanuit jouw uniekheid anders ziet en benaderd als ik, mag ook zichtbaar worden en daar mag ook de focus naartoe gaan. Zodat er steeds meer ruimte ontstaat voor jou om door te komen, in plaats van dat ik vanuit mijn schaduw van jou een verlengstuk probeer te maken van mezelf, zoals ik dat in het verleden deed.
We gaan een gelijkwaardige co-creatie met elkaar aan, waarbinnen we op multidimensionaal niveau gaan samenwerken en we beide van elkaar leren. Het mes snijdt altijd aan twee kanten. Wat er gaat ontstaan binnen deze co-creatie en onze interactie is een constant opnieuw aanvoelen en afstemmen en voor ons beide een leerproces en verrassing.
Mijn motto is dat alles te genezen en elk patroon te doorbreken is. Er bestaat namelijk niet zoiets als een ongeneeslijke (geestelijke) ziekte. Voor elke probleem bestaat een oplossing en elke ziekte draagt het zaadje van de heling al in zich. Dit is een Universele wet van dualiteit. Beide uitersten kunnen namelijk niet alleen niet zonder elkaar bestaan, ze zijn beide 1 en dezelfde.
Om een (hardnekkig) patroon te doorbreken is het belangrijk om naar de wortels te gaan. Ik bied geen quikfix en geen op positiviteit gebaseerde new age bypass, waarin je wordt aangespoord ‘het duister’ achter te laten, door erbij weg te gaan. Door dat te doen splits je je namelijk af van de helft van wie je bent, want duister en licht zijn ook twee zijden van dezelfde medaille van dualiteit, twee zijden van jouzelf, die beide gelijkwaardig en dus even belangrijk en uiteindelijk 1 en dezelfde zijn.
Wat ik wel aanbied is echt, intens, diep en alchemistisch schaduwwerk. Je schaduwkanten werkelijk aankijken is een zeer confronterend proces, maar wat je ervoor terug krijgt maakt het zoveel meer dan de moeite waard. Hoe dieper je durft te gaan, hoe meer je gaat integreren met jezelf en diepe wijsheden uit je ervaringen kan gaan halen en weer herenigd met bepaalde gaven in jezelf. Op die manier integreer je duister met licht, door steeds meer uit de schaduwen aan het licht te brengen in jezelf, om dat vervolgens/uiteindelijk weer naar buiten te brengen de wereld in.
Net zoals je een symbolische pil slikt als je bewust wordt van de externe matrix – en vanzelf steeds dieper de rabbit hole ingaat, omdat je niet meer kan onzien wat je hebt gezien – is dat hetzelfde met het innerlijke pad betreden. Als je eenmaal begonnen bent gaat een hele ‘nieuwe’ wereld zich openen en ontvouwen en is er geen weg meer terug. Dit is de enige weg naar huis. Ook al hebben we allemaal een uniek levenspad, is er ook een Universele weg naar huis en dat is het innerlijke pad.
Wij leven op een vrouwelijke planeet en de vrouwelijke energie staat centraal in deze wereld. De vrouwelijke energie staat voor de innerlijke wereld. Alleen via de innerlijke wereld komen we weer bij onszelf uit. Alles wat we weigeren te facen in onszelf is slechts uitstel van executie. Dus waarom het onvermijdelijke nog langer uitstellen als je het ook nu kan aangaan? 😉
Ben jij er klaar voor om het innerlijke pad te gaan bewandelen of loop je daar al op en voel je je geroepen om een co-creatie met mij aan te gaan?
Maar dan naar: dore@dualityrise.com
Wil je graag via de e-mail een melding krijgen als er iets nieuws wordt geplaatst op dualityrise.com en op de hoogte blijven van andere ontwikkelingen? Stuur dan een mailtje met ‘aanmelding mailinglist’ in de onderwerpregel naar dore@dualityrise.com
Je kan me ook volgen op instagram; https://www.instagram.com/dualityrise/


Hoi. Dore. Toevallig ben ik vandaag jarig en zag ik de link op indigorevolution. Ik heb 1 maal een consult bij je gehad, dat is al flink de nodige jaren terug. Ik moet zeggen dat ik er erg veel baat bij heb gehad en dat het een start van een soort ontwakingsproces heeft teweeg gebracht. Nu vele jaren later ben ik veel inzichten rijker geworden mbt de onstoffelijke wereld, iets wat ik niet op school of de universiteit (geneeskunde) geleerd zou krijgen. Hartelijk dank daarvoor! Groetjes Rob.
Hoi Rob, wat fijn om dat te lezen. Weet je dat ik me nog wel kan herinneren dat je bij mij bent geweest, maar echt totaal niet meer waar het dan over is gegaan inhoudelijk……….. Wie weet kom je nog een keertje terug om nog dieper te gaan? Lijkt me leuk. 🙂
GEFELICITEERD MET JOUW GEBOORTEDAG!!!!!!!!!!!!
Hoi Rob,
Zou je kunnen uitleggen wat je bedoelt met onstoffelijke wereld wat niet op de universiteit geleerd wordt?
Nog vele jaren Rob.
Moi Kevin, zeer interessante vraag. Zoals ik het zie wordt het stoffelijke vanuit het onstoffelijke gecreëerd. Dus materie vanuit energie en niet omgekeerd.
@Dore: wat heb jij een mooie site. (Gemaakt door Micky. Denk ik.) Ik hoop dat je veel mensen gaat begeleiden om hun eigen innerlijk pad te laten bewandelen.
@Rob: van harte gefeliciteerd. Ook al is het wat laat.
Gegroet,
Berny.
Haha wat een aparte aanname dat ik mijn eigen site niet zou hebben gemaakt. Zie jij vrouwen zo? Of is er een andere reden dat je ervan uitgaat dat ik technisch niet onderlegd zou zijn?
Thanks voor de goede wensen!!!!
Dat zijn “mind-ego technische” redenen. Ik heb gewoon te snel met aannames gereageerd. Sorry, 🫢.
Hihi dat geeft helemaal niets!!! Ik vind het vooral ook heel interessant, waar bepaalde vervormingen vandaan komen. Je kan altijd eens lang komen voor een sessie om daar dieper op in te gaan. 😉
Als mijn diepere zelf een duidelijk teken geeft. Dan kom ik graag langs. 🙂
Jij snapt het.
Hoi Bernie. In de geneeskunde wordt veel geleerd over het lichaam de stoffelijke wereld en een beetje over de mind. Bijvoorbeeld cognitieve gedragstherapeutische binnen de psychologie en psychiatrie. Maar dat je met de pijnappelklier vele werelden kunt bezoeken via de mind matrix is geheel onbekend. Laat staan dat ook het hart naast de pompfunctie ook een magnetisch veld kan genereren is al helemaal niet bekend. Of dat het hart gebied de toegang tot de diepere zelf is moet je bij arsen of “wetenschappers” al helemaal niet bij aankomen.
Ok Rob, als je dingen zoals pijnappelklier, magnetisme van het hart en de diepere zelf via het hart kan ik het wel begrijpen.
Ook al ben ik wat skeptisch geworden over de pijnappelklier dat dat je daarmee (systethische) werelden aantrekt. Ik ervaar dat niet
Rob is een beetje in de war, hij beantwoord de vraag van Kevin aan Berny en hij noemt Berny Bernie hahahaha